Vormgeving

Gebouw

 

Bij binnenkomst in het gebouw is een trap om naar de bovenverdieping te gaan. Ook is bij binnenkomst gelijk de lerarenkamer, als ouders dan vragen hebben kunnen ze gelijk bij de goede mensen terecht. Op de bovenverdieping zijn 8 klaslokalen. Er zijn in totaal twee aula's. De hoofdaula is beneden. De benedenverdieping heeft de andere klaslokalen, deze verdieping bevat lokaal voor o.a. muziek, natuur, techniek en overige lokalen. We hebben ervoor gekozen om deze lokalen beneden te zetten aangezien anders alle zware spullen naar boven moeten. De benedenverdieping bevat ook een grote aula, de kantoren van de directie en extra lokalen.

Klaslokaal

 

Onze klaslokalen zijn ruim opgezet zodat er genoeg ruimte is voor de kinderen. Aangezien er veel ruimte is, kunnen de kinderen makkelijk hun tafels verplaatsen. Zo kunnen de kinderen in groepjes werken, maar ook alleen of in tweetallen. We hebben in alle lokalen ook digitale schoolborden, deze zijn ook te verplaatsen in het lokaal. Aan de muren hangen niet heel veel dingen. Het ligt er ook per groep aan wat er aan de muren hangt. In de groepen drie en vier hangen bijvoorbeeld de letters van het alfabet en de getallen. In de hogere groepen hanger land- en wereldkaarten, tijdlijnen van geschiedenis en taal en reken regels. In alle klaslokalen is ook een koelkast, hier kunnen de kinderen hun drinken en eten inzetten.

Extra lokalen

 

Voor de extra lokalen hebben we o.a. muziek, techniek, natuur en speel lokalen. Hier hebben we veel materialen voor nodig, dit is ook waarom de lokalen beneden zijn. De lokalen bevatten allemaal een digitaal schoolbord en de nodige materialen voor het vak. In het muzieklokaal zijn bijv. muziekinstrumenten. In het technieklokaal zijn hoge tafels met krukken zodat de kinderen tijdens de les kunnen staan en genoeg materialen zoals hout, hamers, zagen, enz. In het speellokaal zijn alle materialen aanwezig voor goede gymlessen voor de kleuters.

Boven aula

 

Op de bovenverdieping hebben we een bibliotheek waar kinderen boeken kunnen lenen en lezen voor op school of in overleg voor thuis. Op de bovenverdieping is ook een plek voor de onderwijsassistent, hij/zij heeft beschikking over digitaal schoolbord om dezelfde lessen te kunnen geven als de leraren van de groep zelf. Er zijn ook banken aanwezig waar de kinderen bijvoorbeeld lekker een boek kunnen lezen of kunnen werken met de Chromebook.

 

Beneden aula

 

In de aula beneden zijn banken en tafels waar de kinderen zelfstandig kunnen werken. In het midden van de school staat een grote boom. Deze boom staat voor groen, beleving, avontuur en verbondenheid. In de aula is er de mogelijkheid om voor een grote groep presentaties te houden. Er is een beamer, geluidsinstallatie en een klein podium. 

Schoolplein

 

Op het schoolplein hebben we veel materialen die de kinderen kunnen gebruiken. We hebben verschillende delen op ons schoolplein. Er is een voetbalveld, verschillende klimrekken en vakken. De kinderen kunnen zelf spellen bedenken, maar ook spellen van de gym terugkoppelen tijdens het buitenspelen. 

Duurzaamheid

 

Wij vinden duurzaamheid erg belangrijk. Op onze school hebben we zonnepanelen, zodat zo veel mogelijk stroom zelf opgewekt wordt. Er is ook veel groen te vinden op onze school, als hek om de school hebben we dan ook een grote heg in plaats van een hek. Dit is zodat de kinderen niet zomaar van het gebouw af kunnen en omdat we groen erg belangrijk vinden. De ramen die we in onze school hebben zijn panoramaramen, zo krijg je namelijk natuurlijk licht.